Så har Buicken rullat en sommar med ny lack - Efter mycket slit med slipning och lagning av rost som då hittates, så fick Buicken till sist sin nya färg och har nu rullat sommaren 2022. Buicken gick ifrån att vara millitärgrön till en mer sober vit lack  Nu kommer det att bli åtskilliga stunder och timmar framåt till att bättra på inredningen och utsidans detaljer. Ett jobb som är roligt men ännu mer krävande än att byta färg.Det är trots allt så, att ju mer man förbättrar enstaka detaljer... desto mer ser man kontrasterna i det övriga.  Men det var ändå behövligt med en ny lack av fler skäl än att ägaren hade ledsnat på den gamla dåliga lacken. Att få koll på hur det var ställt med karossen var skönt då man aldrig vet vad som döljs under färgen. Därefter får man bättre koll på vad man ska lägga pengarna på i framtiden.Den här Buicken har en väldigt pålitlig motor 322 cu in (5.3 L) Nailhead OHV V8 som knappt drar någon olja under somrarna när den används och som har fått växellådan en Dynaflow genomgången och renoverad som fungerar perfekt.Så nu när ägaren vet att karossen, motor och låda är okej så kan han fortsätta med allt annat som han vill förbättra på sin bil.
Så har Buicken rullat en sommar med ny lack

Efter mycket slit med slipning och lagning av rost som då hittates, så fick Buicken till sist sin nya färg och har nu rullat sommaren 2022.

 

Buicken gick ifrån att vara millitärgrön till en mer sober vit lack

 

 

Nu kommer det att bli åtskilliga stunder och timmar framåt till att bättra på inredningen och utsidans detaljer. Ett jobb som är roligt men ännu mer krävande än att byta färg.

Det är trots allt så, att ju mer man förbättrar enstaka detaljer... desto mer ser man kontrasterna i det övriga.

 

 

Men det var ändå behövligt med en ny lack av fler skäl än att ägaren hade ledsnat på den gamla dåliga lacken. Att få koll på hur det var ställt med karossen var skönt då man aldrig vet vad som döljs under färgen. Därefter får man bättre koll på vad man ska lägga pengarna på i framtiden.

Den här Buicken har en väldigt pålitlig motor 322 cu in (5.3 L) Nailhead OHV V8 som knappt drar någon olja under somrarna när den används och som har fått växellådan en Dynaflow genomgången och renoverad som fungerar perfekt.

Så nu när ägaren vet att karossen, motor och låda är okej så kan han fortsätta med allt annat som han vill förbättra på sin bil.

Nybyggnation till det gamla
Hela MOTORSTOPP.se är just nu under en  återuppbyggnad efter att under många år enbart ha varit en privat sida. Allt byggs nu upp från grunden igen för att medlemmar ska kunna bidra med bilder, inlägg etc.  Det är en hel del kodande f&o...
Uppbyggnaden fortsätter
För långsamt tycker säkert en del men framåt.Sidan börjar sakta fyllas på med mer saker och snart så kan medlemmar börja bidra med sina bilder och annat motorrelaterat. Det är ändå viktigt att jag hinner kontrollera att de funktioner s...
Ansvarig ägare av MOTORSTOPP.se   Morgan Lindgren

Adress: Högsta 208,  75593 Uppsala

 

Policy & Personuppgifter - Om MOTORSTOPP.se - Annonsera


facebook